[Case] Succes DPDK met Peugeot-game 'Catch the Dragon'
- Bureaus
- 6 aug 2015 @ 14:47
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - DigitaalInnovatieCampagnesOnline gaming
- 6 aug 2015 @ 14:47
- Redactie Bureaus
Peugeot is meermalen in de prijzen gevallen met de campagne 'Catch the Dragon', ontwikkeld door het Nederlandse creatief digitaal bureau DPDK. De campagne laat zich het best omschrijven als een mobiele, 'film meest game' Virtual Reality-ervaring. Wat is er zo speciaal aan 'Catch the Dragon'?
De 'film-meets-game'-ervaring is gecreëerd om de nieuwe Peugeot 208 te lanceren. Sindsdien is de campagne beloond met maar liefst twee FWA’s, een AWWWARDS en nu ook een CSS Design Award. Elke dag bekroont FWA een website als ‘Website of the Day’ en een ‘Mobile Site of the day’. Beide awards zijn toegekend aan DPDK. Dat het bureau en Peugeot een vruchtbare samenwerking hebben blijkt al uit het feit dat ze al eerder FWA’s hebben binnengesleept voor de Gti Legend Game en de Peugeot RCZ-R TestRace. Dit maakt dat de laatse FWA’s een hattrick zijn voor klant en bureau.
Michael Vromans, creative director van DPDK: 'We zijn erg blij met alle awards die we voor deze campagne hebben gewonnen. Het is een bevestiging dat we echt de grenzen opgezocht hebben van de mobiele en desktop-browsers en een verrassende Virtual Reality-ervaring hebben weten te realiseren.'
Peugeot gaf digitaal bureau DPDK de opdracht om een campagne te creëren die naadloos aansluit op de internationale tv-commercial, waarin de nieuwe Peugeot 208 wordt geïntroduceerd. Het resultaat is een activatie die de tv-spot verenigt met Virtual Reality-beelden. In de film annex game wordt de consument uitgedaagd om de draak te vangen die in de tv-reclame tot leven komt.
De ervaring is te bekijken via diverse kanalen: bijvoorbeeld via een Google cardboard, maar ook gewoon op de desktop of in de mobiele browser. Door een combinatie van WebGL 3D en de integratie van een 360-graden video hoef je geen app te downloaden om te kunnen participeren.
De film/game-combinatie bestaat uit een mix van 360-graden beelden en een virtuele 3D-wereld. De driedimensionale beelden die is gerenderd in een gestileerde low-poly look & feel, en bestaat uit onder andere handgemaakte animaties. Het resultaat is adembenemend - en prijswinnend.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024